Oplossingen als u geen verbinding kunt maken via Ethernet

Probeer de volgende oplossingen.

  • Controleer of de hub is ingeschakeld.
  • Start de hub opnieuw op (houd er rekening mee dat andere gebruikers het netwerk kunnen gebruiken). Wacht ongeveer één minuut na het opnieuw opstarten van de hub en controleer de verbinding vervolgens opnieuw.
  • Controleer of de Ethernet-kabel stevig is aangesloten. Als het lampje van de verbindingsstatus uit is, controleert u de status van het lampje door verbinding te maken met een andere poort of door de ethernetkabel te vervangen. Vervang de hub als het probleem hiermee niet is opgelost.
  • Start de printer opnieuw. De volgorde waarin de printer en de hub worden ingeschakeld, kan een tijdelijke verbindingsfout veroorzaken. Wacht ongeveer één minuut na het opnieuw opstarten van de printer en controleer de verbinding vervolgens opnieuw.
  • Als er een conflict is tussen IP-adressen, kan de netwerkverbinding instabiel of onbeschikbaar worden. Controleer het IP-adres van elk apparaat en wijs vervolgens unieke IP-adressen toe.
  • Als u de verbindingsmethode hebt gewijzigd van Wi-Fi in Ethernet, moet u Wi-Fi uitschakelen om Ethernet te kunnen gebruiken. Schakel Wi-Fi uit op het bedieningspaneel van de printer.
  • Wanneer u Ethernet gebruikt, kunnen de printer en de hub mogelijk geen verbinding maken als ze allebei een andere verbindingsmethode gebruiken. Raadpleeg de volgende tabel voor meer informatie over de beschikbare combinaties van modi.
  Hub
Auto 1000Base-T Full Duplex 1000Base-T Half Duplex 100Base-TX Full Duplex 100Base-TX Half Duplex 10Base-T Full Duplex 10Base-T Half Duplex
Printer Auto
100Base-TX Full Duplex
100Base-TX Half Duplex
10Base-T Full Duplex
10Base-T Half Duplex
Opmerking:
U kunt de verbindingsmethode wijzigen met EpsonNet Config of Web Config. Als u niet beschikt over EpsonNet Config, download dit programma dan van de volgende Epson-website. http://www.epson.eu/Support